Teknoloji

Türkiye’deki Tüm Arabalar “Togg” Olsaydı Evlerin ve Şehirlerin Elektrik Kapasitesi Şarj Etmeye Yeterli Olur muydu?

Elektrikli araçlar geleceğin ulaşımını şekillendiriyor ve sonunda sürdürülebilir ve daha çevre dostu otomobil deneyimi sunan değerli teknolojiler. Klasik içten yanmalı motorlaraElektrikli araçlara sahip araçların aksine, elektrikli araçlar elektrikle çalışır ve sıfır emisyonÇalışma prensibi gereği çevre dostu bir seçenek olan bu araçlar aynı zamanda güçlü bataryaları ve elektrik motorları sayesinde sessiz ve hızlı bir sürüş deneyimi sağlıyor.

Türkiye sokaklarındaki elektrikli araç sayısı her geçen gün artıyor. Bu iyi haber. Ama bu araçlar enerjileriNasıl yapıldığını görelim.

Günün sonunda evinize döndüğünüzde, güç istasyonunaElektrikle şarj etmeniz gerekiyor.

Ancak tek bir aracı şarj etmek için gereken elektrik miktarı neredeyse bir aylık elektrik kullanımı fazla. Bu durumda gelecekte herkesin elektrikli araç kullandığını varsaydığımız bir durumda konutların ve şehirlerin elektrik şebekelerinde yeterli kapasiteye sahip olmak mümkün müdür?

Evlerin elektrik tesisatı elektrikli bir aracı şarj etmeye yetmeyebilir.

özellikle evinizde elektrik tesisatıEskiyse elektrikli bir aracı şarj etmek sisteme aşırı yük bindirebilir. Yük dengeleme özelliğiŞarj cihazları, bu şarjı elektrikli araçlara ve ev aletlerine eşit olarak dağıtmaya yardımcı olarak elektrik kesintilerini önleyebilir.

Kapalı kablo demetleri Çoğunlukla tek fazlıdır. Elektrikli bir aracı şarj etmek için, kablo demetiAyrıca 22kW şarja izin verecek üç fazlı bir sisteme taşımanız gerekebilir.

Elektrikli bir aracı tamamen şarj etmek için gereken güç oldukça yüksek olabilir. Türkiye’nin mevcut elektrik arz kapasitesi oldukça geniştir. Elektrikli araç kullanımını karşılamak mümkün değil.

bugün Türkiye’de toplam 14 milyon 269 bin 352 araç trafiğe kaydı var. Bu araçların tamamı elektrikli araçlara dönüştürüldü diyelim, örneğin hepsi Togg T10X modeli.

Her aracın aküsünü doldurmak için 88,5 kw güç gerekecek, 14 milyon 269 bin 352 araç için gereken enerjinin ölçüsü 1.262.837.652 megavataraç.

Türkiye’nin tüm yenilenebilir ve fosil enerji kaynaklarısantrallerin tek seferde birlikte üretebilecekleri enerji miktarı ise 2025 ortası döngüsü içindir. 115.722 megavatolarak belirtilmektedir.

Ev ve işyerlerimizde günlük tüm ihtiyaçlarımız için kullandığımız elektriğin de buna dahil olduğunu düşünürsek, üretilen tüm elektriksadece elektrikli araçlar için seferber olduğumuz bir senaryoda bile ihtiyacın sadece 1/10’u kadar bir güç ölçüsüne ulaşıyoruz.

Elektrikli araçlar çok yaygınlaşırsa, elektrik şirketleri altyapılarını hiç güçlendirmemek zorunda kalacak.

ağ kapasitesiartırmak ve artan talebi karşılamaktır. yenilenebilir enerji kaynakları Daha fazlasını kullanmak yeterli bir seçenektir. Çünkü güneş ve rüzgar enerjisi sınırsız kaynaklardır. Enerji şirketleri bu kaynaklardan daha fazlasını kullanarak elektrik tedariklerini güçlendirebilirler.

Akıllı şebeke teknolojileri, elektrik talebini yönetmek ve istikrarlı bir biçimde dağıtmak için de kullanılabilir. Bu teknolojiler talep karşılama tarifeleri, şebeke yönetim sistemleri ve enerji depolama sistemlerigibi çeşitli sistemleri bünyesinde barındırır.

Norveç, elektrikli araçlar için şarj altyapısını başarıyla oluşturmuş bir ülke. Türkiye’de ise durum böyle değil.

Elektrikli araçlar için gerekli olan şarj altyapısı konusunda dünyadaki başarılı örneklerden biri. Norveç Şuna bakalım. Ülkenin elektrik şebekesi büyük ölçüde hidroelektrik santralleriBu, elektrikli araçlar için sürdürülebilir bir şarj altyapısının oluşturulmasını kolaylaştırır.

Fakat türkiye elektrik şebekesi bazı sınırlamalarla karşı karşıyadır ve yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı Norveç’teki kadar yaygın değildir. Altyapı eksiklikleri ve yenilenebilir enerji kaynaklarının yetersiz kullanımıelektrikli araçlar için sıkıntılı bir duruma işaret ediyor.

Edirne’den Ardahan’a elektrikli araçları görmeye başlamadan önce Türkiye’nin elektrik altyapısını geliştirmesi gerekiyor.

İyi haber, Türkiye’deki elektrik şebekelerinde. kapasite artar ve değerli ilerlemeler kaydediliyor. Yenilenebilir enerji kaynaklarının daha fazla kullanılması ve altyapı yatırımlarıDaha güçlü bir elektrik şebekesi oluşturacak.

Ancak elektrikli araçların yaygınlaşması durumunda şebekenin ciddi bir yük altında kalabileceği unutulmamalıdır. Elektrikli araçlara yönelik artan talep, gelişmiş bir altyapıyı bile zorlayabilir ve elektrik arzının güvenilirliğiproblemler ortaya çıkabilir.

Bu nedenle Türkiye elektrik şebekesindeki gelişmelerin bir gün elektrikli araçlarda da yaygın olarak kullanılabileceği düşünülmektedir. geliştirme ve planlama son derece değerlidir.

Kaynak: Bloomberg HT, Black Sea Sciences, Türkiye Elektrik İletim Genel Müdürlüğü

yenicaga-haber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu